• להתקשרות מהירה
גודל גופן אA אA אA

מאמרים

בס"ד

חיטוי צנרת מים לטופס 4 וחיטוי מאגרי מי שתייה .

בעקבות  תקנות בריאות העם (איכותם התברואתית של מי השתייה ) תשל"ד 1974 נוסח משולב התש"ס 2000 . ,,, הוחלט על איכות מי השתייה הראויים בישראל , החל ממי שתייה תקינים ואיכותיים וכלה במי שתייה פסולים לשתייה  ( תיקון תש"ס ).

לא פעם שאלו אותי לקוחות "... תגיד למשרד הבריאות חסר תעסוקה או שהיא מנסה לפרנס עוד כמה אנשי בדיקה וחיטוי כמוך ?.." " נכון שזה כיסוי ת...?" ועוד ועוד ...

האמת שאנשים ממש לא יודעים על האמת הכואבת מאחורי שטיפת צנרת המים לפני אכלוס ....ולפעמים אני אפילו מגיע לאנשים שכבר גרים בבית שנה ויותר ורק כעת מגישים את הבקשה לטופס 4 וממש לא מבינים למה צריך לחטא את מערכת צנרת מי השתייה בבית ...

להלן מספר סיפורים שממש קרו לי באמת ומזל שביצענו חיטוי במערכת הצנרת בבית....

המקרה הראשון היה בערד קראו לי לבצע חיטוי למערכת צנרת המים לפני קבלת היתר אכלוס טופס 4 , ...הגעתי לבית שכבר גרים שם משפחה מאוד נחמדה וכמובן ביצעתי את כל הפרוצדורה בתהליך חיטוי צנרת המים... בעל הבית הציע לי לדלג על שלב החיטוי כי הם כבר גרים בבית והציע לי תשלום ללא הכנסת חומרים למערכת , אך סירבתי כמובן ראשית בגלל שאני מייצג גוף ממשלתי משרד הבריאות , ושנית אין זו דרכי ...ולהגיע מראשון לציון לערד ובסוף תהליך לעבוד על הרשויות זו חוצפה וכאן חלה תפנית מעניינת בדעת הלקוח ...כשהוא ראה אותי שהתעקשתי לבצע את התהליך החיטוי הבין שזה מאוד חשוב לבריאות המשפחה ...לאחר החיטוי ביצעתי שטיפה של צנרת המים אך לרוע המזל נוצרה סתימה בסוף קו הצנרת לאחר התערבות משאבת לחץ הצלחנו להוציא עשרות גופות של תולעים ששכנו בתוך צנרת המים ורק בעקבות חיטוי ושטיפת הצנרת  מתו ונשטפו להם אל סוף הקו .... הלקוח יצא ממש מרוצה ובירך אותי על התעקשותי לבצע את כל ההליך של חיטוי הצנרת ואני יצאתי מאושר קודם כל כי זה היה פעם ראשונה שראיתי תוצאות מהירות לחיטוי צנרת ושנית הלקוח צי'פר אותי בטיפ נחמד שהשאיר לי חיוך עד סוף היום .

מקרה נוסף היה בגדרה במעון לילדים מוגבלים ומיוחדים (מקסימים במיוחד) .בעקבות בדיקת מי השתייה נמצא כי קיים חיידק הלגיונלה במי השתייה מיד קראו לי שאבצע חיטוי וניקוי מערכת צנרת מים חמים .... לאחר ביצוע חיטוי קשה במיוחד בשל המורכבות של מערכת הצנרת נשלחה דגימה נוספת למעבדה שעדיין נמצאו בה אומנם מעט חיידקי הלגיונלה ושוב בוצע חיטוי כללי לצנרת מים חמים וקרים ושוב נמצאו ממש ממש מעט חיידקי הלגיונלה במי השתייה ....הגעתי בפעם נוספת למעון אבל במטרה לחשוב ולאתר את הגורם להמצאות החיידקים לבסוף נמצא כי קיים רכיב מאוד מיוחד לפני כל מקלחת בשם מערבל מים בגודל 10 ס"מ אשר בו שהו החיידקים בוצע חיטוי מקיף וממוקד ונשלחה בדיקה למעבדה ויצאה תקינה ביותר .... במקרה זה רציתי ממש לשתף את הקוראים את המאמר כמה חשובה ההתמדה והמחשבה לפני ביצוע העבודה .. יש לציין כי לאורך כל התהליך מלווים אותי ממשרד הבריאות אחראים באגף ובודקים כל שלב בעבודתי ובסיום התהליך פשוט נהניתי לשמוע את השבחים על שיטת העבודה הקפדנית שלי וחיסול מושבת החיידקים המסוכנת עד מוות .

ולסיום מקרה דיי מבחיל של חיטוי מאגרי מים ... הגעתי לחולון לחיטוי וניקוי מאגר מי שתייה על גג בניין פתחתי את מכסה המאגר מים שהיה סגור עם חוט ברזל וממש לפני שהורדתי את המשאבה למים ראיתי משהוא זז במים . ממש מוזר היה כי זה היה כמו צלליות של משהוא כהה במים הבאתי את הפנס רב עוצמה והארתי לתוך מאגר המים .... מה שראיתי היה מבהיל ומבחיל בו בזמן קבוצת דגים שוחה במי המאגר מי השתייה ... אם לא מובן עדיין לאף אחד אז אסביר ..מסתבר שאחד הדיירים הפך את בריכת מי השתייה של הבניין לבריכת הדגים האישית שלו וכל פעם שחפצה נפשו לאכול דגים היה עולה ומוריד מהגג דגים טריים שמנים שאת הצואה והריר שהפרישו ישר למי השתייה שכל הבניין שתה כולל אותו "תכשיט" שלא ידע עד כמה גדולה העבירה שהוא ביצע העברה כלשון החוק "... המזהם מי מעיין ... דינו צפוי עד 3 שנים מאסר..." לאחר שיחה עם כל דיירי הבניין וחיוב אותו דייר לשלם את החיטוי והניקוי לא רק הנוכחי גם במשך שלוש השנים הבאות והתנצלות והבנת כל הדיירים כי ביצע את זה רק לפני שבוע כשקיבל את המפתחות לגג ובתום לב כי לא ידע שאלו מי השתייה של הבניין וחשב כי זה איסוף מי גשמים .... בגדול הובטח כי העניין ייסגר בתוך כותלי הבניין המשותף שכולם סלחו והוא העדיף לממן 4 פעמים של חיטוי מאגר מים ופעם אחת של חיטוי צנרת מים כללית לבניין עונש הראוי לדעת כל העוסקים בתחום כולל אנשי משרד הבריאות ואנשי החוק שידעו מהפרשה העגומה הזו.... ויש לציין כי אני מגיע מידי שבוע למאגרי מי שתייה שממש אינם ראויים לשימוש ולשתיה , חרקים , תיקנים חיים ומתים , ציפורים מתות , לשלשת יונים במים , עובש , טחב, מושבות של חיידקים , מים בצורת ג'לי מרוב תרביות חיידקים , חתול מת , ועוד ועוד ועוד . חשיבות ניקוי וחיטוי מאגרי המים היא מעל ניקיון הכלים והכוסות שאתם שותים בבית ...מה שלא רואה העין לא כואב הלב... וכאן מתחיל שורש הבעיה שוועדי בתים "חוסכים" במקומות שלא רואים ולבסוף מפעילים ביטוח כשהדיירים מגישים תביעה כנגדם בשל חוסר הפעלת שיקול דעת  ואי ביצוע חיטוי מאגר מי שתייה.

אז ראשית הפניה לוועד הבית אם בגלל האיום של תביעה עתידית " המזהם מי שתייה ...דינו עד 3 שנים מאסר.." ואם בגלל הדאגה שלך לבניין .. אנה הקפד אחת לשנה לפחות יש לבצע חיטוי מאגר מי שתייה בבניין וכאן נכנס כל מאגר מי שתייה . ניתן להתקשר אלי להזמנת עבודה מקצועית ובמחיר הוגן 050-5750451 נחום קהלני   ניתן לגלוש באתר www.vfix.co.il    או להיכנס לאתר המכירות שלנו  www.gpoint.co.il.